scroll-down

    Misjon

    Vores mission hos aveda er at tage sig af den verden, vi lever i, fra de produkter, vi fremstiller, til den måde, vi giver tilbage til samfundet. Hos aveda stræber vi efter at være et eksempel på miljøledelse og ansvar, ikke kun i skønhedsverdenen, men overalt i verden.

    Om Aveda
    Grundlagt i 1978 i Minneapolis, USA, udvikler Aveda plantebaserede hår-, hud- og kropsprodukter til frisører og spa-fagfolk i skønhedsindustrien og til forbrugere. Aveda er banebrydende gennem sine botaniske teknologier og kombinerer avanceret videnskab og Ayurveda, Indiens ældste medicinske videnskab, for at udvikle kvalitetsprodukter til hår, hud og krop – baseret på rene blomster- og plantevæsenskaber. Produkterne er udviklet med respekt for jorden og inkluderer også en omfattende menu med ritualbaserede, holistiske skønhedsbehandlinger.

    I årenes løb har Aveda været den første til at udvikle nye standarder for miljøansvar i skønhedsindustrien. Aveda var det første firma, der underskrev Ceres Principles i 1989 – en nonprofit-organisation, der mobiliserer forretningsstyring inden for klimaændringer, vandmangel og andre bæredygtighedsudfordringer – og det første kosmetikfirma, der producerede 100 procent vindkraft på sine primære faciliteter. Aveda var også det første kosmetikfirma, der modtog en Cradle to Cradle-certificering for sit engagement i bæredygtige produkter, emballering og fremstilling. I 2013 blev Aveda hædret med den første Legacy Leaders Award fra Cradle til Cradle for sin banebrydende rolle i miljøledelse. I 2017 modtog Aveda Sustainability Leadership Award ved Sustainable Beauty Awards, arrangeret af Ecovia Intelligence, for Avedas ledelse inden for emballering, grønne formler og bæredygtige ingredienser. Siden 1999 har Avedas Earth Month-kampagne – der afholdes hvert år i april – samlet mere end 64 millioner dollars til støtte for miljøprojekter over hele verden.

    Aveda har et netværk af frisører og spa-fagfolk overalt i verden. Siden 2007 har mere end halvdelen af ​​de hurtigst voksende saloner i USA været en del af Avedas netværk. Avedas produkter sælges på Aveda Experience Center og på mere end 9.000 professionelle frisørsaloner og kurbade i mere end 40 lande. Lær Aveda at kende på bloggen www.livingaveda.com. Og følg Aveda på Facebook, YouTube, Twitter, Instagram og Pinterest.